ELITEDATING koopt eHarmony uit

Berlijn, 16 mei 2013 – Affinitas GmbH, de overkoepelende organisatie van matchmakingportaal ELITEDATING, actief in 20 landen wereldwijd, heeft vandaag aangekondigd dat haar managementteam en de originele aandeelhouders alle aandelen in Affinitas hebben teruggekocht van eHarmony. Naast de terugkoop van aandelen heeft het bedrijf het managementteam gewijzigd.

eHarmony, Inc., internationaal pionier in online matchmaking, verwierf in december 2009 30% aandelen in Affinitas ter vergroting van het kapitaal. Nu hebben de bestaande aandeelhouders van Affinitas GmbH deze aandelen teruggekocht, in een deal waarbij alle institutionele aandeelhouders, het managementteam en het gros van de particuliere investeerders aan deelnamen.

Oprichter en Managing Director Lukas Brosseder verklaart, “eHarmony was een uitstekende partner en had een belangrijke voorbeeldfunctie voor ons. Met de investering van eHarmony kwam tegelijkertijd het gemeenschappelijke doel om Affinitas uiteindelijk deel te laten uitmaken van de eHarmony-familie. In de afgelopen twaalf maanden werd dit doel opgegeven. Wij hebben daarom besloten dat wij Affinitas weer onafhankelijk willen laten opereren.”

Naast deze deal kondigt Affinitas ook een nieuwe formatie van het managementteam aan. Christian Vollmann, die in 2009 het toemalige oprichtersteam versterkte als investeerder en Managing Director, verlaat zijn positie binnen de top van het bedrijf maar neemt wel plaats in de driekoppige ‘Supervisory Board’ van het in Berlijn gevestigde bedrijf. “De afgelopen vier jaar waren ontzettend leuk en ik ben bijzonder trots op wat we samen bereikt hebben. Ik zal nauw verbonden blijven aan het bedrijf, om die reden heb ik mijn aandelenportefeuille in Affinitas vergroot als onderdeel van deze transactie.”

Door het vertrek van Christian Vollman zal Michael Schrezenmaier, sinds september 2012 CFO van Affinitas, worden toegevoegd aan het managementteam en zal het bedrijf samen met de twee andere oprichters Lukas Brosseder en David Khalil leiden. Bovendien wordt de huidige CTO, Andreas Bild, gevolmachtigd vertegenwoordiger van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Richt u deze dan aan [email protected].