ELITEDATING aangesloten bij Keurmerk Veilig Daten

Berlijn, 07.01.2014 – Dankzij het nieuwe Keurmerk Veilig Daten kan ELITEDATING ook dit jaar met een verantwoordelijk gevoel het nieuwe jaar inluiden. Gezamenlijk met acht andere grote datingsites in Nederland zijn duidelijke afspraken gemaakt over transparantie, veiligheid en klantvriendelijkheid. Bovendien moesten de datingsites een certificeringtraject van het Thuiswinkel Waarborg doorlopen om het keurmerk te mogen ontvangen. Singles die op zoek zijn naar een betrouwbare datingsite weten nu dus zeker dat ze bij ELITEDATING op een veilige manier online daten.

Een jaar lang heeft er intensief overleg plaatsgevonden tussen de negen datingsites, de SER (Sociaal Economische Raad) en de Consumentenbond. Dat heeft geresulteerd in duidelijke afspraken om de veiligheid op alle datingsites zo goed mogelijk te kunnen waarborgen.

"Wij willen met het Keurmerk Veilig Daten duidelijkheid scheppen over waar we voor staan en wat je als consument van ons kunt verwachten. We kunnen ons hiermee duidelijk onderscheiden van onbetrouwbare datingsites en zo beter de strijd aangaan tegen oplichters." Aldus Anouk de Wijse, verantwoordelijk voor elitedating.nl.

Wijziging algemene voorwaarden & oprichten stichting

Om aanspraak te maken op het keurmerk moest een certificeringtraject van de Thuiswinkel doorlopen worden, dat ging gepaard met het wijzigen van de algemene voorwaarden. Deze, door de Thuiswinkel goedgekeurde voorwaarden worden gehanteerd door alle partijen die zijn aangesloten bij het Keurmerk Veilig Daten en zijn bedoeld om leden van datingsites een betere bescherming en meer klantvriendelijkheid te bieden. Op korte termijn zal ook de stichting “Veilig Daten” worden opgericht om toezicht te houden op de gemaakte afspraken en ingevoerde algemene voorwaarden.

ELITEDATING zet zich in voor uw veiligheid

Alle foto’s en profielteksten worden door ons handmatig gecontroleerd.

U kunt een anonieme melding maken van een profiel dat er verdacht uitziet.

Verdachte profielen zullen worden onderzocht en direct worden verwijderd.

Persoonlijke informatie en bankgegevens worden via de SSL-procedure gecodeerd.

Alleen veilige betaalmethodes worden door ons geaccepteerd.

Zodra u uw profiel verwijderd, verwijderen wij samen met uw account ook al uw andere opgeslagen gegevens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Richt u deze dan aan pers@elitedating.nl