Affinitas nu ook in Canada

Berlijn, 23 arpil 2014 – Met de lancering van matchmakingsite ELITESINGLES kunnen Canadese vrijgezellen efficiënter van hun lentekriebels profiteren. Na acht succesvolle lanceringen over het afgelopen jaar in wereldwijd treedt Affinitas, het bedrijf achter ELITESINGLES en ELITEDATING, nu met vastberadenheid toe tot een meer competitieve markt. Dit met als doel om het geluk van drukbezette singles die op zoek zijn naar de grote liefde een boost te geven.

De lancering op de Noord-Amerikaanse markt brengt twee bekenden weer samen; van december 2009 tot mei 2013 bezat het Amerikaanse eHarmony nog 30% aandeel in ELITESINGLES’ moederbedrijf Affinitas gmbH. De aandelen die eHarmony bezat zijn inmiddels teruggekocht en zodoende gaat ELITESINGLES de Canadese online datingmarkt op als gelijkwaardig concurrent.

Canada’s groei binnen de online datingindustrie

Volgens een recent rapport over datingservices in Canada, kon de lancering van ELITESINGLES niet op een beter tijdstip plaatsvinden. Ondanks een jaarlijkse groei van 8,3% over de laatste vijf jaar, laat de industrie nog altijd veel potentie zien. Dit is vooral te danken aan het huidige sociaal en economisch klimaat in het land. Hoewel de Canadezen steeds minder vrije tijd hebben, stijgt het besteedbaar inkomen per hoofd. Dit geeft veel drukbezette singles een reden om te betalen voor extra ondersteuning wanneer het aankomt op de zoektocht naar een partner.

Als de statistieken van bestaande ELITESINGLES markten ons enige indicatie kunnen geven, lijkt het bedrijf Canada’s meest interessante en ambitieuze singles te kunnen binnenhalen – huidige leden op de platformen in Groot-Brittannië, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland zijn overwegend welvarende, hoogopgeleide mannen en vrouwen tussen de 30 en 55 jaar. Het platform richt zich op singles die op zoek zijn naar een partner met gedeelde interesse, iemand om een langetermijnrelatie mee op te bouwen. “Een database met louter gelijkgezinde singles is een goed uitgangspunt om mensen aan elkaar voor te stellen”, aldus Affinitas CEO David Khalil. “Succesvolle langetermijnrelaties worden gedefinieerd door partners met gemeenschappelijke levensstijlen en goed bij elkaar passende persoonlijkheidskenmerken – ELITESINGLES helpt Cupido zijn werk te doen door potentiële partners op hetzelfde pad te zetten.

Affinitas GmbH is actief in 25 landen, waar meer dan 13 miljoen singles op zoek zijn naar een langetermijnrelatie.