Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Datingsites en Thuiswinkel

De onderstaande algemene voorwaarden definiëren de voorwaarden voor het gebruik van het EliteDating-contactportaal aangeboden door Affinitas GmbH, Kohlfurter Strasse 41/43, 10999 Berlijn, Duitsland (hierna vermeld als ´EliteDating` of de Datingsite). Deze algemene voorwaarden zijn tot stand gekomen in samenwerking met de Consumentenbond in het kader van de SER Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg en zijn van kracht sinds 13 juni 2014.

EliteDating is aangesloten bij twee kwaliteitskenmerken: Thuiswinkel.org en keurmerk Veilig Daten. Deze organisaties vereisen dat de algemene voorwaarden die zij hebben opgesteld letterlijk overgenomen worden in onze algemene voorwaarden - hoofdstuk 1 en hoofdstuk 2. Aanvullend hierop heeft EliteDating van de mogelijkheid gebruik gemaakt om enkele aanvullende voorwaarden op te stellen - hoofdstuk 3. 

 

De voorwaarden bestaan uit de volgende drie delen:

Hoofdstuk 1 - Algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org

Hoofdstuk 2 - Algemene voorwaarden van het keurmerk Veilig Daten

Hoofdstuk 3 - Algemene voorwaarden EliteDating

Bijlage A - Modelformulier voor herroeping

Voor uitleg over gerelateerde onderwerpen, zoals productbeschrijvingen of voor eenvoudige opzegging van uw lidmaatschap, zie onze Help-sectie. Wanneer u verdere vragen heeft, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

 

Hoofdstuk 1 - Algemene voorwaarden Thuiswinkel

Deze algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

 
Inhoudsopgave

Artikel   1.1 - Definities
Artikel   1.2 - Identiteit van de ondernemer Artikel
Artikel   1.3 - Toepasselijkheid
Artikel   1.4 - Het aanbod
Artikel   1.5 - De overeenkomst
Artikel   1.6 - Herroepingsrecht
Artikel   1.7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel   1.8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel   1.9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel  1.10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel  1.11 - De prijs
Artikel  1.12 - Nakoming en extra garantie
Artikel  1.13 - Levering en uitvoering
Artikel  1.14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel  1.15 - Betaling
Artikel  1.16 - Klachtenregeling
Artikel  1.17 - Geschillen
Artikel  1.18 - Branchegarantie
Artikel  1.19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel  1.20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

 
Artikel 1.1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst
    Een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer.
     
  2. Bedenktijd
    De termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
     
  3. Consument
    De natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
     
  4. Dag
    Kalenderdag
     
  5. Digitale inhoud
    Gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
     
  6. Duurovereenkomst
    Een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.
     
  7. Duurzame gegevensdrager
    Elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
     
  8. Herroepingsrecht
    De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
     
  9. Ondernemer
    De natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
     
  10. Overeenkomst op afstand
    Een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
     
  11. Modelformulier voor herroeping
    Het in Bijlage A van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage A hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft.
     
  12. Techniek voor communicatie op afstand
    Middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

 

Artikel 1.2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Affinitas GmbH handelend onder de naam/namen: EliteDating
Vestigingsadres: Kohlfurter Straße 41-43,10999 Berlijn, Duitsland
E-mailadres: support@elitedating.nl KvK-nummer: HRB115958
Btw-nummer: DE263260611

 

Artikel 1.3 - Toepasselijkheid
  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
     
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
     
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van artikel 1.3.2 en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
     
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is artikel 1.3.2 en 1.3.3 van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

Artikel 1.4 - Het aanbod
  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
     
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
     
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
 
Artikel 1.5 - De overeenkomst
  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 1.4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
     
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
     
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
     
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
     
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

    b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

    d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

    e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

    f.  indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
     

  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in artikel 1.5.5 slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 1.6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
     
  2. De in artikel 1.6.1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

     
  3. Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
     
  4. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
     
  5. De in artikel 1.6.1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
     
  6. Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
     
  7. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
     
  8. Indien de ondernemer de in artikel 1.6.7 bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 1.7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
     
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product indien dit het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in artikel 1.7.1.
     
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
 
Artikel 1.8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
     
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in artikel 1.8.1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
     
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
     
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
     
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
     
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
     
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien
    a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

     
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

     
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

Artikel 1.9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
     
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
     
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
     
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 1.10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.
     
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen.
     
  3.  Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd.

     
  4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 1.7: 500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
     
  5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
     
  6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
     
  7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
     
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
     
  9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
     
  10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
     
  11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
     
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
     
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
     
  14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument;
    b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

Artikel 1.11 - De prijs
  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
     
  2. In afwijking van artikel 1.11.1 kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
     
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
     
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
     
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Artikel 1.12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie
  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
     
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
     
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 1.13 - Levering en uitvoering
  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
     
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
     
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 1.4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
     
  4. Na ontbinding conform artikel 1.13.3 zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
     
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 1.14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
     
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
     
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    a. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    b. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    c. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
     
  4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

    Prijs:
     

  5. In afwijking van artikel 1.14.4 mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
     
  6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
     
  7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

    Duur:

  8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten. 

 

Artikel 1.15 - Betaling
  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
     
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
     
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
     
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

 

Artikel 1.16 - Klachtenregeling
  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
     
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
     
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
     
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
     
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 1.17 - Geschillen
  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
     
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
     
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
     
  4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
     
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
     
  6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
     
  7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
     
  8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
     
  9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

 
 

Artikel 1.18 - Branchegarantie
  1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
     
  2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

 

Artikel 1.19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Artikel 1.20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel
  1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
     
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org
Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede
Postbus 7001, 6710 CB Ede

 

Hoofdstuk 2 - Algemene voorwaarden voor Datingsites

 
Inhoudsopgave

Artikel 2.1 - Definities

Artikel 2.2 - Dienstverlening

Artikel 2.3 - Beschikbaarheid dienstverlening

Artikel 2.4 - Gedrag van Consumenten

Artikel 2.5 - Klachten over Deelnemers; misleiding

Artikel 2.6 - Bescherming persoonsgegevens

Artikel 2.7 - Aansprakelijkheid

Artikel 2.8 - Opzegging Consument

Artikel 2.9 - Klachtenregeling

Artikel 2.10 - Aanvullende bepalingen en wijzigingen

 

Artikel 2.1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Datingsite: de ondernemer die de in artikel 2.2 omschreven dienstverlening aanbiedt.
     
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst voor een betaald of onbetaald Lidmaatschap aangaat met de Datingsite.
     
  3. Deelnemers: de andere Consumenten die een overeenkomst hebben gesloten met de Datingsite.
     
  4. Website: het online platform waar de in artikel 2.2 omschreven dienstverlening plaatsvindt.
     
  5. Lidmaatschap: de overeenkomst tussen een Datingsite en een Consument die strekt tot het afnemen van de in artikel 2.2 omschreven dienstverlening, al dan niet tegen betaling van Lidmaatschapsgeld.
     
  6. Thuiswinkelvoorwaarden: de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org.
     
  7. Privacyvoorwaarden: de voorwaarden van de Datingsite met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens.
 

Artikel 2.2 - Dienstverlening
  1. De dienstverlening van de Datingsite bestaat uit het bieden van een online mogelijkheid om met andere Deelnemers in contact te komen of uit het online matchen van Deelnemers die op grond van door de Datingsite vastgestelde indicatoren goed bij elkaar passen. De Datingsite geeft op haar website een globaal inzicht in deze indicatoren.
     
  2. De Datingsite geeft geen garantie op succes of op een relatie, hoewel er wel een contactgarantie wordt aangeboden bij een betaald lidmaatschap.
     
  3. De Datingsite is transparant over de dienstverlening die ze aanbiedt. Ze geeft vóór het aangaan van het Lidmaatschap duidelijke voorlichting over de tarieven, de automatische verlenging van het lidmaatschap, de voorwaarden en de mogelijkheden van de Website zodat de Consument een goede inschatting kan maken van het aanbod.
     
  4. De Datingsite kan aanvullende eisen stellen aan Consumenten die van de dienstverlening gebruik willen maken. Denk hierbij aan eisen als de minimale of maximale leeftijd, opleiding en gewenst type relatie. Deze eisen worden op de Website vóór het aangaan van het Lidmaatschap duidelijk vermeld. De aanvullende eisen worden alleen gesteld om de doelgroep van de desbetreffende Datingsite af te bakenen en de kans op succes, een date of een match, te vergroten. De aanvullende eisen mogen niet in strijd zijn met deze algemene voorwaarden of de Thuiswinkelvoorwaarden.
     
  5. Op EliteDating worden de volgende aanvullende eisen gesteld: de consument dient minimaal 18 jaar te zijn om gebruik te maken van de Datingsite.
     
  6. De mogelijkheid tot het in contact treden met Deelnemers kan aan voorwaarden zijn gebonden, bijvoorbeeld de voorwaarde van het afnemen van een betaald Lidmaatschap. De Datingsite informeert de Consument vóór het aangaan van het Lidmaatschap over de voorwaarden waaronder Deelnemers met elkaar in contact kunnen treden en over welke groep Deelnemers welke berichten wel of niet ontvangen.
     
  7. Indien de dienstverlening plaatsvindt tegen betaling van Lidmaatschapsgeld, is dit gebaseerd op een vast bedrag voor een bepaalde periode of op een bedrag per handeling of een combinatie hiervan. De Datingsite geeft hierover heldere informatie op haar Website vóór het aangaan van het Lidmaatschap.
     
  8. De Datingsite kan niet instaan voor de juistheid en volledigheid van de gegevens/informatie zoals beschikbaar gesteld door de Deelnemers. Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor de gegevens/informatie die ze via de Website beschikbaar stellen.
     
  9. De Datingsite is niet verantwoordelijk voor de gedragingen van Deelnemers tijdens bijvoorbeeld een persoonlijke afspraak in aansluiting op kennismaking via de Website.
 

Artikel 2.3 - Beschikbaarheid dienstverlening
  1. De Datingsite spant zich in om de dienstverlening aan Consumenten zonder storingen te laten verlopen. De Datingsite kan niet instaan voor continue beschikbaarheid van de diensten.
     
  2. Als er onderhoud aan de Website wordt verricht dan zal de Datingsite dit zoveel mogelijk vooraf aankondigen en de overlast hiervan zoveel mogelijk beperken.
 
Artikel 2.4 - Gedrag van Consumenten

1. Het is de Consument niet toegestaan om onfatsoenlijk, onrechtmatig of in strijd met de wet te handelen of anderen hiertoe aan te zetten of aan te moedigen. Het is hem bijvoorbeeld verboden om:

  • bedreigende taal te gebruiken naar Deelnemers of naar de Datingsite;
  • onrechtmatige teksten, beeld- en/of geluidmateriaal te plaatsen;
  • teksten of beeld- en/of geluidsmateriaal te plaatsen die inbreuk maken op de (intellectuele eigendoms) rechten van derden.

2. Het is de Consument bovendien niet toegestaan om:

  • onwaarheden in het profiel te vermelden;
  • gericht erotisch contact te zoeken of aan te bieden;
  • meerdere profielen per persoon in te vullen;
  • commerciële informatie te verspreiden;
  • schade of hinder aan andere Deelnemers of de Datingsite toe te brengen;
  • racistische of aanstootgevende uitingen te doen;
  • informatie op een profiel van een andere gebruiker op enige wijze openbaar te maken, te verveelvoudigen of anderszins te (her)gebruiken zonder uitdrukkelijke toestemming van de betreffende Deelnemer;
  • inloggegevens aan derden te geven, deze zijn strikt persoonlijk;
  • bestanden toevoegen die een virus bevatten (geïnfecteerde software);
  • op dusdanige wijze gebruikmaken van de service dat dit de beschikbaarheid van aanbiedingen voor andere leden nadelig beïnvloedt, waaronder beschrijvingen in het profiel in een andere taal dan Nederlands;
  • e-mails onderscheppen of proberen deze te onderscheppen;
  • in de persoonsbeschrijving (profiel) namen, adressen, telefoon- of faxnummers, e-mail adressen, gebruikersnamen of respectievelijk andere contactgegevens van messengerservices of andere internetservices noemen;
  • inlognamen en persoonlijke wachtwoorden die toegang verlenen tot de diensten van EliteDating aan derden doorgeven of gezamenlijk met derden gebruiken;
  • foto´s toevoegen waar kinderen alleen op staan.

3. Als een Consument handelt in strijd met het gestelde artikel 2.4.1 of 2.4.2 behoudt de Datingsite zich het recht voor het Lidmaatschap van de Consument op te zeggen en zijn profiel direct aan te passen, te blokkeren of te verwijderen. Het recht van de Consument op teruggave van het reeds betaalde lidmaatschapsgeld vervalt hierdoor. De Datingsite stelt de Consument op de hoogte van de blokkade of verwijdering onder vermelding van de reden.

4. De Consument accepteert dat de Datingsite als hiervoor een redelijke aanleiding bestaat, de door hem aangeleverde gegevens en gedrag kan controleren in verband met mogelijke overtredingen van artikel 2.4.1 en 2.4.2.
 
 

Artikel 2.5 - Klachten over Deelnemers; misleiding
  1. Als een Datingsite een klacht ontvangt over een Deelnemer, onderzoekt hij deze klacht en neemt hij zo nodig gepaste maatregelen. De Datingsite spant zich in om profielen van Consumenten die onwaarheden bevatten, misleidend zijn of waarvan anderszins duidelijk is dat ze schade of hinder kunnen toebrengen aan andere Deelnemers te verwijderen, aan te passen of te blokkeren.
     
  2. De Datingsite spant zich in om Consumenten te wijzen op mogelijke misleiding door Deelnemers op de Datingsite. Op de Website zelf wordt gewezen op de risico's en worden tips gegeven om schade te voorkomen.

 

Artikel 2.6 - Bescherming persoonsgegevens
  1. Op het gebruik van de Datingsite zijn de Privacyvoorwaarden van de Datingsite van toepassing. Hierin staat beschreven op welke wijze de persoonsgegevens van de Consument worden verwerkt. De Datingsite houdt zich hierbij aan de wettelijke regels met betrekking tot bescherming van privacy en de cookie-wetgeving.
     
  2. Als er bij de Datingsite een redelijk vermoeden bestaat van overtreding van de regels in artikel 2.4.1 en 2.4.2 en andere Deelnemers ondervinden hiervan (mogelijk) schade of hinder dan is de Datingsite gerechtigd om kennis te nemen van de via de Datingsite tussen Deelnemers uitgewisseldegegevens.

Zie voor verdere informatie met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens het privacybeleid.

 


Artikel 2.7 - Aansprakelijkheid
  1. De Datingsite is tegenover Consumenten aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming in de nakoming gesteld in deze Algemene Voorwaarden, tenzij deze tekortkoming niet kan worden toegerekend aan de Datingsite.
     
  2. De Consument is tegenover de Datingsite aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming door de Consument in de nakoming gesteld in deze Algemene Voorwaarden, bijvoorbeeld als gevolg van overtreding van artikel 2.3, tenzij deze tekortkoming niet aan de Consument kan worden toegerekend.

 

Artikel 2.8 - Opzegging Consument
  1. Een betaald Lidmaatschap kan worden aangegaan voor een bepaalde periode, met inachtneming van artikel 1.14.8 van de Thuiswinkelvoorwaarden. Na afloop van deze periode kan het Lidmaatschap stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde tijd. De Datingsite wijst de Consument bij het aangaan van het Lidmaatschap nadrukkelijk op deze mogelijkheid van stilzwijgende verlenging.
     
  2. Het betaalde Lidmaatschap is opzegbaar tot minimaal 7 dagen voor het einde van de eerste periode van het lidmaatschap. Na afloop van de eerste periode is het lidmaatschap tijdens de verlengingsperiode van een maand te allen tijde op te zeggen. De opzegging doet niet af aan de betalingsverplichtingen van de Consument jegens de Datingsite.
     
  3. Het (betaalde) Lidmaatschap kan opgezegd worden via deze link onder vermelding van NAW en de persoonlijke veiligheidscode. Deze code staat vermeld onder 'Instellingen'; 'Mijn lidmaatschap'. Zodra u klikt op 'hier' in de sectie 'Informatie m.b.t. mijn lidmaatschap' heeft u toegang tot uw persoonlijke veiligheidscode. Op deze pagina kunt u tevens uw profiel geheel en onherroepelijk verwijderen. De Consument ontvangt op het bij de Datingsite bekende e-mailadres een bevestiging van zijn opzegging. Na afloop van het betaalde Lidmaatschap heeft het Lidmaatschap van de Consument automatisch weer de status van een gratis Lidmaatschap met de daaraan verbonden gebruiksbeperkingen.
     
  4. Ongeacht of het (betaalde) Lidmaatschap is opgezegd, deactiveert de Datingsite op verzoek van de Consument te allen tijde het profiel van de Consument zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee weken na ontvangst van het verzoek hiertoe van de Consument.
     
  5. De Consument heeft 14 dagen na het aangaan van het Lidmaatschap de mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingrecht zoals bedoeld in artikel 1.6. Als de Consument hiervan gebruik maakt, maar de Consument heeft in deze periode al daadwerkelijk gebruik gemaakt van de betaalde dienstverlening van de Datingsite, dan is de Datingsite gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Dit bedrag is het abonnementsgeld voor de periode van 1 maand. De Datingsite vraagt de Consument nadrukkelijk om toestemming om de dienstverlening reeds in te laten gaan voordat de herroepingtermijn is verstreken en wijst de Consument hierbij op de hoogte van het bedrag dat in rekening zal worden gebracht als de consument toch herroept. Informatie over het uitoefenen van het herroepingsrecht staat onder in deze Algemene Voorwaarden beschreven.

 

Artikel 2.9 - Klachtenregeling

In afwijking op artikel 1.16 van de Thuiswinkelvoorwaarden zal de Datingsite binnen 3 werkdagen (in plaats van 14 werkdagen) inhoudelijk op een ingediende klacht antwoorden.
 
 

Artikel 2.10 - Aanvullende bepalingen en wijzigingen
  1. Aanvullende bepalingen mogen niet in het nadeel van Consumenten zijn. Deze bepalingen moeten schriftelijk zijn vastgelegd of op zondanige wijze dat deze door de Consument op eenvoudige wijze kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
     
  2. Deze algemene voorwaarden Datingsites kunnen alleen worden gewijzigd in overleg met de Consumentenbond.

 

Hoofdstuk 3 - Aanvullende voorwaarden EliteDating

 
Inhoudsopgave

Artikel 3.1 - Onbetaald lidmaatschap

Artikel 3.2 - Betaald lidmaatschap

Artikel 3.3 - Overeenkomst n.a.v. registratie

Artikel 3.4 - Waarheidsgetrouw profiel

Artikel 3.5 - Betaling en automatische verlenging

Artikel 3.6 - Contactgarantie

Artikel 3.7 - Technologische vereisten

Artikel 3.8 - Aansprakelijkheid EliteDating

Artikel 3.9 - Aansprakelijkheid Consument

 

Artikel 3.1 - Onbetaald lidmaatschap 

Alle Consumenten kunnen zich gratis registreren, eenmalig een persoonlijkheidstest doen en een profiel aanmaken en onderhouden. Bovendien ontvangen zij persoonlijke partnervoorstellen ('Gratis Lidmaatschap').

 
Artikel 3.2 - Betaald lidmaatschap

Consumenten die kosteloos staan geregistreerd kunnen zich als betaald Consument aanmelden ('Premiumlidmaatschap'). Premium Consumenten kunnen na betaling gebruik maken van alle basisdiensten en hebben daarnaast de beschikking over uitgebreidere communicatiemogelijkheden behorend bij het Premiumlidmaatschap. Vóór het afsluiten van een Premiumlidmaatschap wordt de Consument over de desbetreffende betaalde diensten en de betalingscondities geïnformeerd. Er is pas sprake van een overeenkomst wanneer de Consument de bestelling van het Premiumlidmaatschap en de daaraan verbonden betalingsverplichtingen heeft bevestigd door erop te klikken en de bestelling door de Datingsite is geaccepteerd.

 
Artikel 3.3 - Overeenkomst n.a.v. registratie

Door zich aan te melden, accepteert de Consument deze algemene voorwaarden en verklaart hij of zij meerderjarig te zijn. Pas na bevestiging door de Datingiste is er sprake van een overeenkomst tussen de Datingsite en de aangemelde Consument, welke gebaseerd is op de bepalingen van deze Algemene voorwaarden.

 
Artikel 3.4 - Waarheidsgetrouw profiel

De Consument verklaart dat de door hem of haar opgegeven gegevens op waarheid berusten.

 
Artikel 3.5 - Betaling en automatische verlenging

De betaling voor de gekozen periode en het bijbehorende verschuldigde bedrag dient in één keer voldaan te worden en dient vooraf, zonder enige aftrek, aan de Datingsite plaats te vinden. Door het afsluiten van een betaald Lidmaatschap en het verstrekken van de betalingsinformatie verleent de Consument de Datingsite toestemming tot het afwikkelen van de betaling voor het initiële lidmaatschap en eventuele verlenging.

 
Artikel 3.6 - Contactgarantie

De datingsite garandeert bij een betaald lidmaatschap van zes maanden of langer een voorwaardelijke contactgarantie. Leden die gebruikmaken van deze contactgarantie zijn verzekerd voor de totstandkoming van communicatie met een bepaald aantal deelnemers. Afhankelijk van de duur van het lidmaatschap is dit voor 6 maanden een minimum van 10 contacten en voor een lidmaatschap vanaf 12 maanden een minimum van 20 contacten.

Onder contact of communicatie wordt het volgende verstaan:

  • Een zelfgeschreven bericht van een deelnemer dat het lid ontvangt als reactie op een verstuurde glimlach, vijf vragen of een bericht.
  • Een bericht dat het lid zelf schrijft als reactie op het ontvangen van een glimlach, vragen of een bericht van een deelnemer.

Het lid wordt geacht – en is voor de geldigheid van de contactgarantie verplicht – een actieve houding aan te nemen om de kans op slagen mogelijk te maken. Deze actieve houding is uiteengezet in de volgende gedragingen van het lid:

  • het lid stuurt ten minste vier zelfgeschreven berichten voor een 6 maanden durend lidmaatschap en ten minste acht zelfgeschreven berichten voor een 12 maanden durend lidmaatschap;
  • de ´Mijn profiel´ en ´Zoekcriteria´ pagina´s zijn volledig ingevuld;
  • er is ten minste 1 foto geüpload;
  • het lid heeft regelmatig ingelogd op het platform.

Wanneer het lid onder uitvoering van alle bovenstaande gedragingen niet het benoemde aantal contacten heeft kunnen bereiken, kan deze EliteDating op de hoogte stellen. Het lid dient hiervoor ten minste 14 dagen voor het aflopen van het lidmaatschap de ondernemer op de hoogte te stellen middels het contactformulier.

Wanneer in het voordeel van het lid wordt besloten, na het onderzoeken van bovengenoemde voorwaarden, wordt het lidmaatschap van het lid met dezelfde duur kosteloos verlengd.

 

Artikel 3.7 - Technologische vereisten

Om de diensten van de Datingsite volledig te kunnen gebruiken, dient de Consument de nieuwste (browser)-technologieën te gebruiken c.q. het gebruik ervan op de computer mogelijk te maken (bijvoorbeeld de activering van Javascript, cookies, e.d.). Bij het gebruik van oudere of niet algemeen bekende technologieën kan het voorkomen dat de Consument enkel beperkt gebruik kan maken van de diensten van de Datingsite.

 

Artikel 3.8 - Aansprakelijkheid EliteDating

De Datingsite is volledig verantwoordelijk voor schade die de Consument heeft geleden door opzet en bewuste roekeloosheid welke is veroorzaakt door de Datingsite, haar wettelijke vertegenwoordigers of haar gevolmachtigden. Wanneer de aan de Consument toegebrachte schade niet ten grondslag ligt aan de bovenstaande condities, kan de Datingsite, ongeacht de rechtsgrond, niet aansprakelijk worden gesteld.

 
Artikel 3.9 - Aansprakelijkheid Consument

De Consument kan de Datingsite niet aansprakelijk stellen voor klachten, schade, verlies of andere claims wanneer deze niet het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid van de Datingsite, haar wettelijke vertegenwoordigers of haar gevolmachtigden. De consument is met name in het geval van zelf veroorzaakte ontoelaatbare gedragingen - zoals onder andere laster, belediging, schending van persoonlijkheidsrechten en schending van intellectueel eigendom of andere rechten van derden - volledig zelf aansprakelijk voor persoonlijk geleden schade.
 

 
Bijlage A - Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

Aan: Affinitas GmbH

Klantenservice EliteDating
Kohlfurther Str. 41/43 D- 10999 Berlin
Mail: support@elitedating.nl

Ik deel u hierbij mede, dat ik* onze overeenkomst betreffende de verrichting van de volgende dienst ‘EliteDating Premiumlidmaatschap' herroep.

Besteld op:
Naam consument:
E-mailadres consument:

Handtekening consument (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

 

* uw naam invoegen

EliteDating is een service van Affinitas GmbH | Imprint Vertegenwoordigende bestuurders: Jeronimo Federico Folgueira Sanchez en Micheal Schrezenmaier | Registratienummer HRB 115958 | Kantongerecht Berlijn Charlottenburg