18.12.2012, Door ELITEDATING redactie
11228

Matchmaking met ELITEDATING: het succesverhaal van een start-up

matchmaking elitedating
Inmiddels meer dan vier jaar geleden werd het idee voor ELITEDATING tot leven gebracht door een drietal geambitioneerde vrienden. Eind 2008 besloten Lukas Brosseder en David Khalil Affinitas GmbH op te richten in de stad van de start-up bedrijven; Berlijn. Een aantal maanden later voegde Christian Vollmann zich bij het team. Eén van hun producten is het matchmaking portaal ELITEDATING. Waar haalde zij onder andere haar kennis en inspiratie vandaan? En hoe komt het dat het bedrijf binnen korte tijd is uitgegroeid van een kleine start-up tot een groot internationaal succesvol bedrijf met een reeks aan succeskoppels? Met een sterk concept, een ambitieus team en met het Amerikaanse bedrijf eHarmony als partner én voorbeeld, is het bedrijf hard op weg om één van ‘s werelds grootste datingportalen te worden.

Matchmaking portaal eHarmony ziet ELITEDATING’s potentie

Het in 2000 opgerichte Amerikaanse dating portaal eHarmony heeft in twaalf jaar tijd markten in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië kunnen veroveren. Vooral in de Verenigde Staten laat het innovatieve matchmaking concept zien uiterst succesvol te zijn. Uit een onderzoek dat in 2009 werd uitgevoerd, kon worden gemeten dat 5% van de Amerikaanse huwelijken zouden kunnen worden toegeschreven aan eHarmony.1 Een percentage dat ook ELITEDATING oprichter en CEO David Khalil inspireerde: “Ons doel is altijd geweest om van zo veel mogelijk mensen gelukkige paren te maken. Dat is immers waar het voor ons allemaal om draait”.

Kort na de geslaagde lancering van ELITEDATING in Duitsland, zag ook eHarmony de potentie van het jonge bedrijf en besloot erin te investeren. Daardoor kreeg ELITEDATING al snel de mogelijkheid uit te breiden naar andere Europese landen en kreeg eHarmony tegelijkertijd een 30% aandeel in het matchmaking bedrijf. Hierdoor kunnen de beide bedrijven het aanbod binnen Europa aanvullen: eHarmony in het Verenigd Koninkrijk, ELITEDATING in een groot deel van de rest van Europa.

Vandaag de dag is ELITEDATING niet meer alleen in Europa actief, maar kon het zelfs in 2012 naar Chili en Mexico expanderen. Het geheimrecept? “Wij hebben altijd één doel voor ogen gehad: tevreden klanten. Ons hoofdoogmerk ligt bij de beste service en de grootst mogelijke transparantie tegenover onze klanten”, aldus Khalil.

eHarmony en ELITEDATING bundelen hun krachten

De twee bedrijven delen niet alleen eenzelfde visie om het perfecte matchmaking platform te creëren voor singles die op zoek zijn naar een levenspartner; ook worden vanaf het begin van de samenwerking kennis én zowel goede als ook slechte ervaringen uitgewisseld. “Dat is in ieder geval een goede zaak voor beiden. Wat ook leuk is, is dat we gelijkwaardige partners zijn, hoewel eHarmony al veel langer meedraait. Ondanks dat het niet altijd makkelijk is geweest een partnerschap te behouden dat zich over een paar duizend kilometer over de wereld uitstrekt, werkt het ondanks de afstand nog altijd zeer goed”, laat David Khalil weten.

Naast kennis en ervaring delen de beide matchmaking bedrijven een vergelijkbare geavanceerde persoonlijkheidstest voor alle singles die zich op de website registreren. Dit betekent dat de leden partnervoorstellen ontvangen die zijn afgestemd op de persoonlijkheid van elk individu. Hiervoor werd gekozen om leden de beste matches aan te kunnen bieden, zodat zij niet zelf door een enorme database hoeven te zoeken. Een unieke persoonlijkheidstest, die leden die op zoek zijn naar een serieuze relatie de mogelijkheid biedt andere singles met dezelfde wens te leren kennen.

Hoe ziet ELITEDATING de toekomst?

Dat het ELITEDATING matchmaking concept werkt, is na uitbreidingen in 19 landen en zo’n 13 miljoen wereldwijde gebruikers wel duidelijk. Met zustersite eHarmony als voorbeeld, is het ELITEDATING’s doel in de komende vijf jaar zo veel mogelijk mensen samen te brengen. “Het financiële succes zal dan vanzelf komen.” Daarom staat dit bij het Berlijnse bedrijf ook niet op de voorgrond; “Dat is niet onze filosofie”, aldus David Khalil.
 

Je hebt gestemd Totaal aantal stemmen: 898
Beoordeling:
Beoordeling van het artikel: "Matchmaking met ELITEDATING: het succesverhaal van een start-up". Gemiddeld: 3.14 van 5 gebaseerd op 898
Comments